Mijn lijst met blogs

zaterdag 7 januari 2012

Huisjes van week 1

De eerste week van 2012 zit er al weer op. En wat heb ik hard gewerkt: aan de huisjes wel te verstaan. Keurig op schema lig ik nog. Maar ja, ik ken mezelf, het is pas de eerste week, nu moet ik dit vast zien te houden. En daar ben ik in de regel niet zo goed in. Mijn vakantie is bijna voorbij, maandag roept de plicht weer. Toch heb ik goede hoop, de huisjes zijn zó leuk om te maken, dat moet ik toch vol kunnen houden. Bovendien denk ik dat dit blog voor mij ook een goede stok achter de deur is.
Laat ik nu eerst mijn huisjes maar eens showen:

Dit is huisje 4 (ziet er op de foto een beetje scheef uit, valt in werkelijkheid reuze mee ;-)  )


Dan huisje 7:


Huisje 5: (volgende keer alle losjes draadjes weghalen voordat ik een foto maak)


Huisje 6:


Nu ik dit bericht even teruglees en bekijk, zie ik dat de foto's niet in de goede volgorde zijn geplaatst. Omdat ik niet weet of dit eenvoudig te veranderen is laat ik het nu maar zo. Maar vandaar de afwijkende volgorde.

Gisteren ben ik naar De Quilterij in 's-Hertogenbosch geweest. Hier heb ik een aantal jaren geleden de basiscursus quilten gevolgd. Veel van mijn stofjes komen hier ook vandaan. Ik hou erg van frisse en vrolijke kleurtjes en kan daar altijd goed slagen. Ik zat namelijk nog erg te dubben over de kleur van de tussenblokjes. Voor de sashings had ik al een stof maar toch had ik mijn twijfels. Francoise heeft met me meegedacht en kwam met een stofje waar ik zelf (qua kleur) niet zo snel aan zou hebben gedacht. En ik vind het me toch leuk, het haalt echt lekker op. Vanavond ga ik verder met de sashings en tussenblokjes en als ik goed doorwerk kan ik morgen een foto maken en plaatsen.
Ook wil ik morgen nog een foto maken en plaatsen van de stofjes die ik deze week heb besteld bij Gelrebloem:  rood met wit/creme voor de Klosjes.

2 opmerkingen: