Mijn lijst met blogs

vrijdag 6 juni 2014

Mag ik jullie voorstellen..

Dit is Saartje!


En sinds deze week mag ik mij de gelukkige eigenares noemen.
Saartje en ik zijn (ongeveer) even oud, hoe leuk is dat?!

Om heel eerlijk te zijn heb ik Saartje vooral "Voor de Heb",
patchen doe ik het liefst met de hand, lekker op mijn gemakje, waar en wanneer het mij uitkomt.

Toch moeten we elkaar natuurlijk wel een beetje leren kennen.
Daarom dook ik in mijn kast en kwam daar een Jelly Roll, een Charm Pack en een mini Charm Pack tegen van Bonnie & Camille. (Goh, die vond ik dus blijkbaar wel heel erg mooi).

De Jelly Roll en het Charm Pack worden nu versneden tot vierkantjes.


Deze naai ik tot een 16 patch en die gaan dan weer aan elkaar.
Zo kan ik goed oefenen met heel veel naadjes.

Het idee is dat ik zo af en toe eens een quiltje met Saartje ga maken,
een nine patch is de volgende die al in mijn hoofd zit.

Nu nog bedenken waar ik Saartje neer ga zetten,
ik vind haar zo mooi en vind het jammer om haar in de doos op te bergen!

*******

Vorige week zaterdag was ik met een vriendin in Den Haag.
Een dagje bijpraten, winkelen, eten en heel veel lachen.

In de Oude Molstraat viel mijn oog op een krijtbord met de tekst
Ambachtelijke Kloosterproducten.
Gebruik het woord "ambachtelijk" en je hebt mij hoor!
Maakt niet uit wát, als het maar ambachtelijk is ;-)


Deze balletjes gevuld met honing mochten met mij mee naar huis.
Heerlijk voor in de thee of als snoepje.

Jammer eigenlijk dat ik in het winkeltje geen foto's gemaakt heb, het zag er zo mooi uit met glas in lood ramen, een mooie vloer, industriële lampen en een mooie tafel met stoelen.
Laten we het er maar op houden dat ik het druk had met kijken.

Fijn weekend allemaal!
Het wordt heerlijk weer dus genieten maar van dit lange Pinksterweekend.



5 opmerkingen:

  1. Ha Suus, gefeliciteerd met je Saartje, ze ziet er beeldschoon uit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooi naaimachientje heb jij daar zeg! en leuke sterren en hexabloemen ben jij aan het maken, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jou en Saartje veel geluk!! XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder Saartje. Nog nooit zo.'n machine gezien! Veel plezier met Saar. Anny van rafels en rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw machientje ziet er ook heel gezellig uit, veel plezier er mee en bedankt voor je berichtje op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen