Mijn lijst met blogs

maandag 19 mei 2014

Daar ben ik maar weer eens

Op mijn blog was het stil maar zelf zat ik niet stil, kijk maar:

Ik maakte sterretje na sterretje en toen wist ik het niet meer..
Wat voor een rand zou er nu mooi passen bij deze toch wel hele drukke top.
De oplossing bleek in de kast te liggen: een hoeslaken van een prachtige kwaliteit, jaren geleden in de opruiming gekocht en bij heel veel andere lappen stof opgeborgen.
De tussenbies vond ik bij Wietske, het is mijn favoriete stofje uit de Samplerquilt.

Voor het dubbelen (een klus waar ik best altijd tegenop zie) wilde ik eens een kromme naald uitproberen.
Wat een uitkomst zeg! Met gemak en redelijk snel ging ik door de 3 lagen. Dit hulpmiddel hoort met onmiddellijke ingang tot mijn favorieten.


En zo hangt mijn top nu mooi te wezen.
Iedere keer als ik de kamer binnenkom wordt mijn oog er automatisch naar toe getrokken.


De grote ster is doorgequilt en een paar kleine sterretjes ook al.
De komende dagen zal er niet veel aan gewerkt worden, veel te warm nu om met een quilt op schoot te zitten.


Op deze foto zie je een klein stukje van de tussenbies en de rand.

**********************************

Wat deed ik nog meer de afgelopen maanden?

Ik volgde de Beginnerscursus Quilten bij Wietske

En ondanks dat ik natuurlijk geen beginnend quilter ben merkte ik dat er toch wel wat kennis opgefrist kon worden!
De lessen werden verzorgd door Francoise.
Heel erg leuk want bij haar maakte ik een jaar of acht geleden mijn allereerste steekjes.

Ik zal eens een paar favoriete blokken laten zien:



De Log Cabin, zo leuk om te maken en naar te kijken.
Eens ga ik hier een hele quilt van maken, misschien zelfs lekker scrappy, alles kriskras door elkaar.


En in dit blok zie je mijn favoriete stofje: BLAUW! voor de verandering.
(maar gelukkig wel met rose bloemetjes)



Ik ben ook helemaal weg van de randstof.
Zelfs mijn twee jongste kinderen zeiden geheel spontaan (!) dat ze deze stof zo mooi vinden. 

Boven en onder komt nog een rand met Pin Wheels om te eindigen met de randstof.
Hier ga ik de komende tijd verder mee aan de slag.

Deze top was/is een feestje om aan te werken met leuke blokken en prachtige stofjes.

*****************

En dan....

Op zo veel blogs gaat het over Jane...
DEAR JANE

En ik, eeuwige twijfelkont, zit maar te dubben..
Zal ik wel...
Of toch maar niet...

En eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit.
De blokjes zijn wel heel klein hè.. en het zijn er zo veeeeel...

Over de kleur was ik wel redelijk snel uit trouwens,
roze en rood.

Nou vooruit, maar eens een blokje proberen.


Ook heb ik besloten om de Jane Bee bij te wonen bij 

Puur als een soort van Stok-Achter-De-Deur

Ook heb ik me bedacht dat ik vanuit het midden ga beginnen.
Zo kan ik op ieder moment stoppen.

De grote vraag voor mij is dus op dit moment hoe Jane gaat eindigen:
als mini-quiltje,  kussentje, tafelkleedje of toch als een hele echte heuse Baby Jane?!

De tijd gaat het leren ;-)

Fijne dag!










11 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er weer fris en fleurig uit. Leuk hoor!
    En ja, die Dear Jane, die maakt wat te doen. Ik wil hem ook ooit nog eens maken. Maar nu vind ik hem nog te moeilijk. Heel moedig van je als je hem gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW! Er komt zoveel moois voorbij, ik heb al een paar keer gekeken! De sterrenquilt, prachtig van kleur, echt om iedere dag blij van te worden.
    Zo´n beginnerscursus is toch fantastisch, ook als ´gevorderde´ een heel goed idee!
    Leuk, het eerste blok van je Dear Jane en zo netjes! Veel plezier met de volgende, ik hoop foto´s te zien,
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, leuk dat je er weer eens bent, het was al zo stil ;-)
    Ik ben verliefd op je sterrenquilt! Afgelopen week ontving ik de ster stempel, dus ik kan ook aan de slag. Ben al wel bezig met sterretjes, om kartonnetjes heen, maar wilde ook eens de stempel gebruiken.
    Heb jij langs de rand halve sterren gedaan en toen de "rand" er langs gestikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjolein,

      Aan de boven- en onderkant zitten inderdaad halve sterren.
      Leuk he, dat stempelen!

      Verwijderen
    2. Hoi,

      Euh ik heb nog geen tijd gehad om te stempelen maar mijn handen jeuken wel.
      Ik hoop er deze week even tijd voor te hebben.

      Groetjes!

      Verwijderen
  4. Oh en dan die kleurtjes, zo mooi en feestelijk.
    Maar als ik je eerste blokje zie van Jane, dan MOET je eigenlijk wel meedoen Suus!!!!
    ik help je…….. sprak zij vastberaden. En als we vastlopen? vragen we iemand anders. Daarvoor is de Bee toch zo leuk?
    Geniet van het zonnetje en we spreken elkaar snel
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende quilt ben je aan het quilten! Succes met je Jane!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een hele vrolijke quilt!! Succes met je Dear Jane!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die mooie frisse en vrolijke kleuren. Succes met de Dear Jane en al je andere quilts..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige steretjes zijn dat. Het zal een prachtig quilt.
    Groetjes Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Om te stelen die kleurige sterren! Anny van rafels en rozen blog. ( Was net uitgelogd...)

    BeantwoordenVerwijderen