Mijn lijst met blogs

vrijdag 20 december 2013

Aan de haak geslagen

Een nieuwe verslaving is geboren..
Haken!

Na een opfriscursus haken begon ik hieraan:


Het garen (Stylecraft special DK) bestelde ik bij
Het patroon kreeg ik erbij.

En nu is het dus meters maken ;-)
Wat een heerlijk werkje zeg!
Het hele grote voordeel van haken vind ik dat je het op elk gewenst moment kunt pakken en ook weer zo hebt weggelegd.

Van iedere kleur haak ik twee toeren en iedere keer is het weer een verrassing welke kleur nu aan de beurt is.

En kijk eens, zo ver ben ik nu:


Ik kan mijn dekentje zelfs al opvouwen :-)


Je snapt dat mijn hart een huppeltje maakte toen ik bij 
Tertia las over de

Crochet Along 2014


Als je 
HIER klikt
ga je rechtstreeks naar haar blog 
en kun je alles lezen over dit nieuwe project!

Ook kun je kijken bij Jolanda
Zij gaat het patroon vertalen in het Nederlands, wel zo handig (voor mij in ieder geval!)

Dat gaat dus mijn eerste nieuwe project worden in 2014!
Binnenkort ga ik naar EchtStudio om daar de kleuren uit te gaan kiezen.
Waarschijnlijk wordt het ook weer Stylecraft.
Over de kleuren heb ik al wel een idee maar mezelf kennende kan dat ook nog wel een aantal keren veranderen.

EN DAN

Mijn Sterrenquilt

Alle sterren zijn gemaakt en nu ben ik bezig om de top aan elkaar te zetten.


Wacht, ik laat het even van wat dichterbij zien



Zal dit dan mijn eerste Affo van 2014 gaan worden?











9 opmerkingen:

  1. Geweldig Suus, beiden even mooi! En wat leuk dat je er nu iets naast doet, al vind het natuurlijk wel jammer dat je niet mee borduurt. maar ja we kunnen ook niet alles samen en tegelijkertijd doen he?
    Neuhh dat kan niet.
    geef je Jules een dikke kus?
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er weer vrolijk uit met die leuke kleurtjes. Ik doe ook mee met de haakmanie, want haken was altijd al een van mijn favoriete bezigheden.
    En mijn vingers hebben een beetje moeite tegenwoordig om zo'n klein naaldje vast te houden, dus ik hoop dat ik met een haaknaald beter uit de voeten kan.
    Ik ben benieuwd hoe die van jou wordt, het zal er vast en zeker één worden met vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook mee met de 2014 crochet along. Geweldig! ;>)
    Jouw sterrenquilt is fantastisch, zulke fijne kleuren!
    Groetjes en mooie feestdagen,
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldig haakidee. Meteen een bestelling gedaan. Bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, leuk he die deken!!
    Ik laat de volgende keer mijn kleurtjes zien,
    Ik heb mijn kleurtjes besteld.
    fijn weekend.
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, dat ziet er ook zo leuk uit dat haken. Weet je dat er in Goirle ook een winkel is 't Trendje? Ik weet niet welke garens ze allemaal verkopen, maar dat is wel lekker dichtbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe ook mee met de CAL 2014! Ben benieuwd of je de kleuren al hebt uitgezocht?
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen