Mijn lijst met blogs

woensdag 26 december 2012

Ik ga op reis en neem mee...


Een paar weken terug moest R. even naar Duitsland.
Voor mij natuurlijk een uitgelezen kans om een nieuwe quiltwinkel te ontdekken!
Lang leve het internet!
De zoekopdracht "Quiltwinkels Duitsland" werd gegeven en voilĂ :
daar kwam een hele lijst uitgerold.
Het moest natuurlijk wel enigszins in de buurt van onze bestemming zijn. 
Nadat ik wat sites had bekeken, viel de keus op


Voor onderweg had ik wat Huisjes meegenomen.
Deze keer nam ik ook mijn "schootkussentje" mee
(geen idee hoe dat ding echt heet, het is van Ikea, bedoeld om met laptop op schoot te kunnen werken)
Ideaal om in de auto te handwerken!
Ook nog een tijdschrift om in te bladeren/lezen tijdens het wachten.

Op de site van Country Quilt had ik al wat mooie stofjes gezien dus de verwachtingen waren hooggespannen.
Nou, ik kan je zeggen dat ik niet teleurgesteld werd.


Er was een heel gevarieerd aanbod: traditioneel maar ook Tilda en lekker fris.
Ook veel kabouters (of kerstmannen?) en paddestoelen, heel erg leuk.

In mijn beste Duits probeerde ik een gesprekje te voeren met de winkeldame, maar wat bleek?
Zij sprak een beetje Nederlands! Al vele zomers vierde zij vakantie in Zeeland en daarom wilde ze ook graag Nederlands leren spreken, hoe leuk!

Dit ging er met mij mee naar huis:

Vooral van de Gypsy Girl ging mijn hart sneller kloppen,
ik kocht er 2 pakketjes van.
Wat ben ik toch gek op dit soort frisse kleuren en motieven!
Nu nog bedenken wat er van te maken, misschien toch eens iets op de machine proberen?



1 opmerking:

  1. Ook errug mooie lapjes voor de hartjes ;)
    Ze zijn prachtig. Eerst maar even lekker naar kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen